Giri




Toplam 2 Adet Sonuctan Sayfa Ba 1 ile 2 Aras Kadar Sonu Gsteriliyor.
  1. #1
    Paylamay Sevmiyor..! azizdas - ait Kullanc Resmi (Avatar)
    yelik Tarihi
    06 Austos 2009
    Nereden
    adana
    Mesajlar
    423
    Konular
    14

    Standart Ak Mahsuni erif in KUTSAL KLLER isimli kitab

    dostlar trklere gnl vermi ve mahsuni babay ok seven bir insan olarak sizlere MAHSUN BABANIN nette bulduum bir kitabn sunmak istiyorum . tm mahsuni baba hayranlarna gelsin sayglarmla



    KUTSAL KLLER

    Onlar bir sabaht, soldu bir ses oldular
    Hak akna yandlar.
    Klleri mukaddes oldular.

    Bir yedi saatlik farkla, 2 Temmuz Sivas faciasndan kurtulmu oldum. Bir gece evvel, Kltr Bakanl'nn Ulus'taki 100. Yl Kltr Merkezi’nde Trki devletler sanat gsterilerine arl olduum iin, Sivas'a ancak gece hareket etmek durumundaydm. Sabah yedide, Madmak Oteli'nde ayrlan yerime gelecektim.

    Benim programm 3 Temmuz 1993 gn, Pir Sultan Abdal'n kendi ky olan Banaz'da olacandan, 2 Temmuz gsterilerinin kadrosunda yoktum. Ac haberi, ayn akam Ankara'da sahne kulisinde rendim.

    Sivas kym, neresinden baklrsa baklsn, asla ve asla heyecanl bir grubun bir andaki tansiyonu konusu deildir. Toplumbilimciler de pekala bilirler ki, plansz programsz eylemlerin hibiri, bu denli isabetli ve drt drtlk bir kastla hedefi bulamaz.
    Olaylarn balang noktas her ne kadar Sivas Kltr Merkezi'nde grlm olsa dahi, bu, bilinli bir harektn, nceden tasarlanm zaman kazanma taktiidir.
    Bu taktik, o anda ivedilikle verilmi bir kararn eseri de deildir. nk, yzlerce seyircisiyle birlikte, ehrin ortasnda devlete ait bir mekann yaklmas, o gizemlerde yatan kanl dncenin planna uygun dmezdi. Bu nedenledir ki, nce seyirciyi icraatlardan ayrmak ve hazrlanan yerde asl eylemi gerekletirmek gerekiyordu. Bu bir avclktr. Tpk av kurbanlarnda olduu gibi, av kendi meknndan uzaklatrarak daha byk kolaylk salanm oldu.

    Yzylmzda, dnya uluslar arasnda silahl atmann ve bu atmayla galibiyetin geersizliini fark eden emperyalist arzular, bu kez derman, halklar aras kltr farkllklarnda arayarak, kltrleri birbirine arpmakta ve bu arpmada, fiziki sava balatmak istemektedir.

    Trkiye'de su yznde olan ok nemli bir gerek, Alevi yurttalarla Snni ada kesimin kaynamasn endieyle karlayan sinsi ve negatif dncenin, bazen kendisini slami drstlkle (eriatlkla), bazen de siyasi teorisyenlikle (saclkla) kabul ettirmek istemesidir. Aslnda her iki ekilde de memleketimiz insanlarna, tedavisi zor hizipler hazrlayanlar, tmyle Bat sermayesine masumane pozisyonlar altnda hizmet eden, Ortadou ve Arap eriats ithal kaynaklardr. Sivas olaylarna verilen ss, memlekette belli bir kesimin (Aleviler'in ve aydnlarn) Allah tanmazl, din bilmezlii ve Atatrkln laik terkibinin "kffrlk" biiminde deerlendirilmesinden baka bir ey deildir. Trkiye'de var olan eriat ve slam arln devlet otoritesinde egemen olmas ve sac iktidarlarn "vatanseverlik" duvar arkasnda, Trkiye'de emeki ve ilerici bir snf, kendi iktidarlar iin hedef gstermesi, madalyonun teki yzdr.

    Sivas sulularnn DGM'de yarglanmas, iin bsbtn alacak yandr. nk Sivas'ta, devletin bir tek mahalle bekisinin bile burnu kanamamtr. Harekt, btn fiili zelliiyle, Alevi ozan ve sanatlarla, Snni aydnlar zerinde tamamlanmtr. Tespit edilen fotoraflarda, ses kaytlarnda, gvenlik kuvvetleri nnde zevkle seyredilen bu dram, tmyle hkmetin su ortakl iinde cereyan etmitir. Bu tablo da bize, tarihin yanl Osmanl halifeliini, eyhlislam'n fanatik cehaletini, rk ve faist bir gizliliin resmiyete yansmasn sunmaktadr. Haddizatnda olaylar, salt bir "mezhep lgnl" olarak lanse edilmemelidir. ran, Kuveyt, Suudi Arabistan, Katar, Dubai, gibi lkelerde yaayan eriat acmazlk, yzyllardr Trkiye topraklarna hkim olmann btn ekillerini denemitir ve denemeye devam edecektir. Bunu Nakibendi, Aczimendi, Kadiri, smaili gibi tarikatlarda ve bu tarikatlara bal illegal genlikte aktan seyredebiliyoruz.

    Aslnda, slam lkelerinde nce eriat bir kavram besleyerek, sonra da ona alternatif reten Batl zihniyet, her iki burta da kendi galibiyetlerinin bir an nce yaama gemesini beklemektedir. zellikle, tmyle cumhuriyeti ve Atatrk olan Alevi toplumunun yok edilmesi, bugn devleti her nitesiyle ipoteine almak isteyen fanatik ve karc bir zmrenin iine yarayacaktr. Snni halk da bunlarn piyonu olarak, sonunda ayn acmaszla urayacaktr.

    Tarihte, Osmanllar'n sadece asaletleri adna yapt btn kymlara kar dikilen ba, yine Aleviler'le Trk aydnlarnn ba olmutur.

    Sivas'ta bir Pir Sultan yaam ve aslm ise, devletin maln ald, namuslu insanlarn rzna tecavz ettii, Allah ve kitab inkr ettii iin aslmamtr. O gnlerde Sivas'ta yaanan bugnk namussuzluk adna aslmtr. Ben, iki yzyl sonra domu ve bu olaylar okumu olsaydm, onurlar dolu diye anlattm ata tarihimizden utanp, bundan onursuzluk duyardm. Devlet, Aleviler'e vey evlat olarak baklmasn onaylad srece, halk, Aleviler'i yle grmeye devam edecektir. Arivlerde, eitlik ilkelerinin sadece adres olarak yazld yasalar hayata geirilmedike, Svaslar bitmeyecektir. Bir Ermeni, bir Hristiyan, Katolik, Yahudi, ibadet zgrlne sahipken, Aleviler'in ibadethanelerine msaade edilmemesi, kltrnn tannmamas dahi nice, Svaslar yaratacaktr.
    Mahzuni erif



    HUKUK ve KAANLIK

    Ben, Anadolu geleneksel halk kltr zincirinin kendi apnda bir ozanym. Ancak cumhuriyet kavramnn cumhuriyete yapnn bkmaz usanmaz bir hayran ve vazgemez bir mptelasym.

    Bu nedenle laik terkep, benim dinimin inancmn namusumun ve yaam anlaymn en sarslmaz teminatdr. Byle bir anlay zerine bina edilmi devletilii var olduum srete kutsadm. Demokratik hukuk devletinin ilkelerini inemek, inkar etmek ve zrlk ada manta ters olmak kadar bir rezilliin var olacan tasavvur dahi etmek istemiyorum.

    Trkiye Cumhuriyeti devleti, ismiyle mtenasip bir modern Cumhurbaskanna byk bir ansla kavustuu kanaati var bende. Elbette ki bir hukuk devletinin, bir hukuku bakan olmas kadar gzel ans olamaz. Demem odur ki yaklak elli senedir beni dinleyen Trkiyeli milyonlarn, bu cumhurbakanna sahip kmalar lazm. Bu erdemli, bu kararl, bu bilge ve yrekli gzel insan, tanrdan bu lkenin banda senelerce brakmasn diliyorum.
    Braksn ki bu kurtlar sofrasnn tuzu kesilsin. Ve yz yllardr lkemi karanlklarda kvrandran, fanatik, tutucu, gerici, ilkel, yobaz ortaa fesatlnn, banaz, serir kolu krlsn. nsanlarmz diri diri topraa gmen, canl canl yakan, vuran kran, slam’ kendi ehvet irret ve zulm doyumluluklarna koz eden karanlk onursuzluk dalsn.

    Ben halkm, cumhuriyeti korumaya aryorum. Eer halkm cumhuriyeti korumaz ise halkm koruyacak baka bir rejimin sistemin ilacn ve merhemin olacan sanmyorum. lkemde birbirini takip eden bunca yolsuzluklar bunca soysuzluklarn sahipsiz ve arkasz olduuna inanmyorum, zira birinden tuttuumuz ip brn sallayarak nmze getiriyor.
    Susuzluktan alan kck bir kapnn ardnda almas ve almas g ne kadar kaleler sraland. te hukuk devletinin taarruza kalkmasn gerektiren en bariz en ak ihtiyacn bu olduunu gryorum. Milletin nnde namus sz verenlerin , nerelere kadar at oynata bildii kamu vicdanna sunulmaldr artk. Namuslu vicdanl bir hukuk insan var artk.
    Kapkaclar, katiller, hainler, grld, yerde devlete ihbar edilmelidir. Bunlar halktan himaye grd srece devlet zayf der, zayflayan devletlerde halk toz-duman olur.
    ocuklarmz henz 5 yandayken alp onlar birer, a dman, yurt haini, toplum srtlanlar olarak yetitiren btn kapakl kurs, vakf, ocak bucaklar, baslmal deifre edilmeli sonuta ortadan silinmelidir.

    Uygar bir lkede, karanla prim veren halk, makul bir halk olamaz. Her eyi devletten beklemenin usuln de delip geelim diyorum.

    Gelin canlar bir olalm diri olalm.
    Greceksiniz beklediimiz gne ufuktan biraz daha erken doacak.
    Mahzuni erif


    NAZIM HKMET HOCAMA; KOCA NAZIM

    Hani diyordun ki... Sen yanmasan ben yanmasam, nasl kar karanlklar aydnla.. Sevgili hocam, sende yandn bende yandm, hatta biz cayr cayr diri diri yandk yakldk ama, bu erefsiz karanlklardan aarma aydnlanma adna bir u bir emare gremedik.

    Anadolu emekisinin, yiidinin ufuklarn yzyllardr saran karabasan, bunca alimin, bunca airin, bunca bilginin ve de bunca yurt severin abasna ramen kalkmad. Halifenin ve Osmanlnn himmetiyle, Anadoluya drtlen orta a slieti lkemizde yaanan her dramn banda bir vicdan borcu bir namus borcu gibi yapp dolamaktadr.

    Bu c, bu netameli uursuz grnt, Cumhuriyetimizin defterinden sklp atlmadka, senin bizden nce sylediin zrlk trklerin, destanlarn, salt bamszlk hasretiyle yana yakla obanlarmzn kavalnda, analarmzn atlarnda kalacaktr. Senin baka topraklara gmlm itibarn, doduun lkeye geri getirmek isteyen abalarn tm, seni gurbette kalmaya mecbur eden acmasz zihniyetin engeline taklmaktadr.

    Sen ey yce ozan NAZIM HIKMET ustam.
    (Memleketim Memleketim) diye diye nalan oldun. Hasrete gmldn yabanc bir lkenin topraklarn ereflendirmi aziz kemiklerinin tozu, lkene geri gelse ne olacak, gelmese ne olacak ki?

    Ben ok eminim ki, hi bir aydn, hi bir demokrat, vatan topraklar zerinde yaayanlarn tm gibi yaamaya mecbur edilemez. O zr olur, demokrat olur, sosyalist olur, kapitalist olur, hatta topist olur ancak vatan haini asla olamaz. Hele de sz konusu sahs bir vatan airi ise.

    Vatan haininin tarifi, hem geleneksel, hem de yasal olarak aag yukar ayndr. Vatan haini, vatan topraklar zerinde yaayan insanlarn, emeini, inancn, rzn, namusunu, kendi karlarna hortumlayan, eit paylamc mant adaletsizlik telakki eden i dmanlardr. Vatan haini memleketin yasalarn hie sayarak, maddi erkin deinde adaleti, yargcy etkiletip, mazlum milleti perian edendir. Vergiden kaarak, memleketin bankalarn hortumlayan, devlete kazk atan ayn inanl bir milleti fitne salarak ikiye, e, bee blen ahlaksz insanlardr.

    Vatan haini, koca bir milletin, akademik aydnlarn tek tek kurunlayan nemli bir Cumhuriyeti eriatn amansz kurallarnda ezip, Cumhuriyet halkn perme perian eden, cayr cayr adam yakan, vuran, kesen edepsizlerdir.
    Bu saydklarmdan bir tanesini dahi stat Nazim Hikmete yaktrmak yada yaklatrmak kadar kstahlk ve melunluk olamaz. lkemin kurtulu destann yazan, bu kadar muhterem bir zata vatan haini diyenlerin insafndan phe etmek kadar doal bir dnce olamaz.

    Sevgili Nazm Hikmet baba; seni getirseler de, getirmeseler de, hatta gelsen de, gelmesen de sen bu lkenin olduu kadar, btn emeki halklarn ve biz ozanlarn yz aksn rehberisin. Senin abiden, Rusya topraklarnda deil, Anadoluda zrlk savan vermi bu toprakta kanlaryla uyuyan btn ehitlerin torunlarna ait gslerde kale gibi durmaktadr. Buna ltfen inan.

    Sen -
    Afyon yollarnda gcrdayan kanlarn
    En ili trks
    Sen anakkale Mehmedi'nin
    Dumlupnar Alisi'nin ilk yks
    Sen Memleketine sevdalar dken
    Trkler yakan yrek dolu hasta...
    Sen ate gzl - gerek szl nur yzl
    Ah eyyyy.. Byk Nazm Hikmet usta.
    Gne gibi dodun emekiden emekten
    Ve aln terinden Haykrdn cihana Anadoluyu
    Hakikatin tam orta yerinden,
    Nerde grdn zulmn kkrediini
    Orada hep sen vardn.
    Ne el atn semalara - ne yer yzne yalvardn.
    Topranda ki karanlk hayvanl
    La fentonla ssledin aktardn
    Toprak olsan da iki gzm
    Sen tarihime lazmsn.
    Ben Anadoluda eli sazl bir Mahzuni
    Sen onun hasret olduu
    Gne bulduu koca Nazmsn
    Mahzuni erif


    BLMEM SYLESEM M ?

    Anadolu kendi balk ismi iinde dahi mstakil, hametli ve vakur orafyasyla burcu burcu tarih kokar. Bozkrnn her hangi bir noktasndan kvrlarak ykselen kk bir talaz gittike iddetlenir, hortumlar, ksrgaya dnr.... Zamanla kendisine set oluturan kk tepeleri yalar. Mor dalara kafa tutmaya balar. Gklerin alakdaki geri boluunda boua de akar, akar da gider, hncn Akdenizin engin dalgalarna yorgun bir kartaln kanatlar gibi serer ve susar...
    Dudaklar yar yana grmemi bir obann yank kaval inler mor kayann serin glgesinde. Bozkrn dikenlerinde bir hzn balar ak kuzular adna...

    Szlanr oban Hasan, inler oban Hasan. Btn oban Hasanlarn akyla kaval deyip gemeyin. Para para eder baz yrekleri. Talaz deyip de gemeyin hortum olur, kasrga olur, toz duman eder doadaki bazen yarm ve yanls dzenleri, dzenekleri.... nmeyi versin bozkrn seren can cilveli kentlerin nazl yaamna.

    Aslnda ben insan istiyorum.

    nsanda grrsn oban Hasan. Kavalnn inceliinde yatan hasretin Fadimesiyle. Plajn yank kumlarna dayanm yosmalarn debede farksz, ama nereden bilecek oban Hasan. Bu kadar yoz, bu kadar sorumsuz bir centilmen tabakann azck kuvvetleriyle bu kadar ok insann stnde cennetler yaadklarn hani syler
    Anadolu aklar;
    “Dadan indim dze ben aneyi... Diken oldum gze ben.”
    Sevgili ak sen dadan inmesende gzlerde dikensin. Haydi diyelim ki, diken deilde, bir fabrikann artklarn igerine koklayarak kurbaa derelerinde ekmek aryorsun.
    Bu kezde bu ekmek sana diken olur. Sen mzrak olursun baz gzlere. “Allaha kr” demeye devam edersin. Ama seni bu derelerde byle brakan, halk, devleti dnyay yerlerde “kr” demezler. Hade be Hasan, sanam kald koskoca Allaha kredecek?

    Bu madalyonun baka bir yz daha var. Kaarsn sendikalara, grev dersin, lokav dersin, ne bileyim bir eyler renmeye alrsn. rensen bir bela, grenmesen “korkak” derler, “dnek” derler. Bu kez de buralarda balar senin diken olursun. Bir ah eker bakarsn gerilere, kaval aldn mor kayalara, artk onlarda arnm senden.

    Ulaamazsn, zrce kfr ettiin, bardn, trk sylediin dalara. nk oralarda pay pay olmutur adr yerlerinizde muhteem lvec villalar dolumu. Kokladn smbller otandan prldayan viski ieleri ve kabaln tarihini silen gitar nameleri dnemezsin Hasan’m. Artk o dalar senin deil, medeniyet ve milenyum aydnl adna, senin z bacnla buluan, Amerikal, Kanadal, rlandal mterilerle dolup tamaktadr. Dadan dze indinde ne olduki Hasanm?

    Sen hala eli kavall, Heso konumundasn. Senin bir gardan daha vard, sanrm o da elinde bir sazla dadan inmiti. Onada dedi felein oku. Kap kap kendi kimliini sordu duranlardan. Ne acdr ki, kendini nede kimliini kabul ettirebildi. “Erenler cemaati” dedi ko. “Devrimci rtler, kltr evleri” dedi kotu. “Partiler, konserler, konferanslar” dedi kotu. Ne yazk ki, o da indii daa geri dnemedi. Bozkrn gelenei yasas bu deil ama, bu olsun...

    Hr dncenin esamesi okunmuyor bu topraklarda Hasan’m. Osmanlnn son padiah da, kovulurken uralardan, babana anana sayg ok bykt. Bozkrn insanlar Galiyada, bozkrn insanlar Yemende, anakale’de, Dumlupnarda bir dilim ekmekle haykrrken ve kovarken dman Anadolu topraklarndan, her nedense yedi slalene rahmet yayordu herkesden, devletten, gklerden...

    Neyse laf uzatrsam bende seni yarglam gibi utan iine dyorum. Bir eye ok inanyorum ki, tarih bir toplumun boynuna kenleri gnn birinde sorgulayacak ve bir gn nizam terazisi kurulacaktr...

    Kendi yaptklarn ahiret mahkemelerine bakai suu olarak brakan karanlk zihniyetin yuvalar, bizim sevabmz gnah olarak dnyada deerlendirdiler.
    Dnyada bir gecekonduyu reva grmeyenler, ahirette apartmanlar vaadettiler. Vurgunun, eteciliin, adam kayrcln, torpilin, msehamann dankas yaayan u gzelim lkede, bilim adamlarnn, dnrlerin, airlerin, yazarlarn, izerlerin vebali kimlerin boynundadr. Bunu zaman baba zecektir diye dnyorum.

    Demokrat bir lkede, hukuk dersleri, siyasi erkin basks ve emirleri iinde kald srece, alyarak geriye bakmak istiyorum. Ve diyorum ki, neredesin kurtulu yllarmz. Neredesin “Ya istiklal ya lm” ve “neredesin cumhuriyet” “Neredesin Gazi Mustafa Kemal Paa”

    Ayrca yle bir dert var ki, bu kesin olarak beni alp gtrecek. Kendisini cumhuriyetin garantr, yoldai, garda bekisi gren Alevi-Bektai toplumu iinde derin bir asimilasyon hareketi balam. lerdeki iktidar ve glerini korumak iin urasan siyasi odaklar bu toplum zerinde kltrel bir manevra iindedirler. Cemevleri, dernekler, vakflar ve bu kurululara sunulan tavsiyeler bunu gstermektedir.

    Bir yandan laik, zrlk, parlamenter bir cumhuriyet, br yandan bu cumhuriyete dman, gizli Kuran kurslar, ilegal ilahi slami kurulular, seriatlk ismi altnda fanatik, totaliter baskc blc yuvalanmalar.
    Daha baka bir yandan da bir birine dman edilmek istenen devrimci, Atatrk, Yurtsever Alevi rgtleri. Bunlarn hi birisine anlam veremiyorum. Daha neler neler neler fakat..

    Bilmem sylesem mi sylemesem mi?
    Mahzuni erif


    HEM KIZILBA HEM ALEV'YM

    Alevi ibadethanesine ad olan Cem szcnn Trk anadilinin demirbalarndan olduunu sanmyorum. Ancak Cemaat, Cemahire kavramlarnn Arapa’dan sekizinci yzyl ortalarnda Gktrk ve Ouz, Karahan dillerine getiini, kitabelerinde yer aldn dnmekteyim. Bunun eiti olan kavram, aman Trklnde Halaka (birbirine bakan halka)dr. Bir anlamda; birliktelik emberi, inan emberi gibi.

    Kald ki, Cumhuriyet szcnn kknde de, bu kck szcn anahtar olduunu iddia edebilirim.
    Cemlerden, halakalardan teekkl etmi slmi lkelerde siyasi btnle Cemahiriyye taprmasnn bu kaynaktan ileri geldiine hkmediyorum. Bu kk pencereden yola karsak, “Cami” gereinin de pnarna buradan ulalacan sanyorum.
    Zira Cami, Cem olunan halk olma istencesiyle, slmi harekette bir buluma noktas olmutur. Ancak slm peygamberi Muhammed’in, lmnden sonra makamna talip olan “Halefleri” arasnda yaanan “Hilfet” handikab iinde cemve cami asl amalarndan uzaklatrlmtr. Ali’nin Cumhuriyeti mantyla, Emevi’nin, Ehl-i Snnet ve Cemaat terkibi attndan, cem ile cami ayr ayr platformlarda dnlmeye balanmtr. Anadolu Trklerinin, Mslmanl Ali’yle, yani Alevilikle kabul etmi olmas, 12. yzyldan itibaren Cem’e ynelmeyi tercih etmesi anlamna gelmektedir.

    Alevilikle kabul etmesi dememdeki dayanak noktas udur:
    Muaviye ve lnetullah olu Yezid dneminde, Trk devletleriyle Emevi hkmranl arasnda, snr ve siyaset ihtilaflarnn olduu bir gerektir. O gne kadar slm tanmayan Trk, Krt ve Pers halk ynlar; Budist, Brahmanist, Maniheist ve amanist din gelenekleriyle har-neirdiler. Dou Trkistan’dan zbekistan, Moolistan ve in’e kadar bu dinler hakimdi. Arap yarmadasna sahip olan slmiyet’in Muaviye gibi her eyi mubah gren ikiyzl bir halifesine tek muhalif Hz. Ali olduuna gre; ve Emevilerin mukayesesini yapan Trkler ile komular, slmiyet’i Ali Mslmanl olarak algladlar. Bir baka deyile, Mslmanl Alevi olarak kabul ettiler. Ancak Seluklu dneminde, am’dan ve Badat’tan akan Nakibendi tarikatnn g, Anadolu’da yerleme abasndayken, Trkistan’dan kaynak bulan baka bir Anadolu dncesi, Baba, kar hareketinde grlr. Buradan da, Baba lyas, Baba shak gibi aman Trklerinin gayretinde bir Hac Bekta’n zuhur ettiini grrz.

    Anadolu’da yaayan btn etnik ynlar ve onlarn bulunduu tinsel grnmle Bektailik ve Alevilik bar iindedir.
    Bata Ali’nin camide ehit edilmesi, Ali iasnn camiyle arasn amtr. Hem yle olmutur ki, slm dinini kuran, yaatan ve 12 evladn ehir veren Ali ve oullar hakknda ayn camilerde lanet okutulmu, Ali’yi seven ve Onun Ehl-i Beyt’ine gnl balayan hemen her toplum ve her lke, Emevi ve Abbasi hkmdarlarndan aldklar buyruklarla kltan geirilmitir.
    Ancak bu, Trk boylarna bir di geiri olamamtr. nk Osmanllar, eyh Edebali gibi bir Bektainin himmetiyle Anadolu topraklarnda hakimiyetlerini ilan ettiklerinden, asl ad Otman olan Osman Gazi bile Bektai glbanklar arasnda kl sallayp, ah Merdan’ Tevhit etmitir.

    Sz uraya getirmek istiyorum: Yukardaki szlerimin giriinde sylediim Cem ve Halaka sz en ok Osmanl dneminde anlam kazanmtr. Yani insann insan kble edinmesi, ancak Cem terkibiyle mmkn olmutur. Dikkat edilirse, Medine’de ve Mekke’de, Beytullah’a atfedilen ziyaretlerin tmnde Halaka dediimiz Cem tablosu yaanr. Onbinlerce mmin ember halinde birbirine bakarak dua ederler. Orada kuzey-gney, dou-bat gibi farkl ynler silinir. Kuran’n, peygamberin buyruklatrd Hac ekli byle resmedilir. Aleviliin her ibadet nitesinde zaten bu yaarr.

    Bir dairenin i yznn her noktas ayn intizam iinde birbirine kbledir. Aslnda 21. yzyl belki de ta o gnden hedeflenmitir. nsann, insan grnmnde Hakk’ hedef etmesi, drt kitabn drdnde de secdenin Adem’e olmas; blnemez, tahrip edilemez bir Allah buyruudur.

    Ben, Allah adna insana secde etmeyi yelemekteyim. Bir Alevi ocuu deil, bir Hristiyan ya da Musevi de olsam byle dnmekteyim. Buradan, Zerdt’ten, Brahma’dan nce Allah’n var olduunu dnmek iin Mslman olmann mecburiyetine dahi inanmyorum.

    Aslnda hibir peygamber ve hibir kutsal kitabn Allah’a inananlar iin indiini sanmyorum. Zaten inme szc ilgintir. niler bir yksekliin varln (fizik olarak ykseklii) ifade eder. Oysa ki ben, bu anlam dndaki btn ycelikleri kendi deerleriyle dnmmdr. Yani bulutlarn, atmosferin, ozonlar ynnn tesine hibir Tanr aramadm. Onlardan daha yce insan leminin sevgisinde, gnlnde, btnlnde ve doann her gzelliinde beni Yaradan’ arayp, keyfime gre isimlendirdim. O’na “gl” dedim, “Ali” dedim, “Veli” dedim; azma ve gnlme, gzme gzel gelen her eye O’nun adn verdim. Bana bunu haram edecek her yasaya, her bilirkiiye, her dinsel nas’a (insana) rest ekmekteyim.
    nk ayn eyi Hz. Ali ve O’nun yolunda yryen mamlara ilaveten Hac Bekta Veli yapmtr. Hatta btn hrsna, evkine ramen Mevlana yapmtr. Ahi Evren yapmtr. Nesimiler, Hallalar, Pir Sultanlar yapmtr.
    Neden Mahzunler de yapmasn ki!?..

    Ali’nin kendi kiiliinde yaayan Alevilikle, ran, Suriye, Pakistan ve Msr iiliinde yaayan Alevilik ayn deildir. Bunun iindir ki, tutarl Alevilik, Ali misyonunda yatan Aleviliktir. Bu, Anadolu Aleviliidir. Arap mantalitesinde yatan Alevilik, hilafet srecinde yaayan sosyolojik dengesizliin ve Emevi hrsnn rndr.
    Ali, kendisinden nceki Halife-i Ruyi zemin totaliterliine kar, devrimci ve ada mantn iletmi, o gnn anlamndaki demokrasiyi gndeme tamtr. Kamuoyuna dikkat ekmi ve tek egemenliin halk ve halaka seiminden gemesini savunmutur. Bundan doan atelemede de Gadir-Hum’da, Sffn’da ne srlen savlarn tm kanla bastrlm, Ali ve oullarna olan husumet bugne kadar intikal etmitir.
    Bu konuyu gzleyen ve izleyen Trki devletlerle, ran’da yaayan Zerdti Krtlk lemi, Ali’nin getirdii modele diyalektik olarak scak bakmlardr. Ben, burada kendimi bir tarihi olarak sergileyemem. Ancak tarihi iyi okuyan ve merak eden bir kii olarak Trkiye Alevilerinin yolunun gerek Alici yol olduunu savunmak ve yaymak isterim.
    nk Ali’nin balatt Cemahirel vukuat, Atatrk’n noktalad Cumhuriyetin mayasn hazrlamtr. Ve bunun iindir ki Anadolu Alevileri, adatr, blmcdr, demokrattr, hukukseverdir, barsever saduyulu bir toplumdur...

    Ali, halifelik mcadelesi vermekle, aydnlarmz (!) tarafndan zaman zaman sulansa dahi, bunun byle olmad gn gibi aktr. Ali, halifelie son vermek isteyen ilk halk adamdr. 12 evlad da ayn sav zerinden telef olmutur.
    Namaz klarken hibir kimse, “Mslmanm” diyen biri tarafndan ldrlmez. Burada Ali’yi ehit edenler, “Mslman” idiyseler, bugnk Snni leminin mensubu dostlarmz, O’nu vuranlarn Mslmanlyla nasl gurur duyabiliyorlar?

    Haimoullaryla, meyyeoullar “amca” ocuklardr. Yani Muaviye, lnetullah Yezid ile Hz. Ali (r.a.) ayn dedenin son halkalardr. ki amca olu arasnda yaanan bu mcadele ve bu mcadelenin yaratt yap, bunlarn yardaklar tarafndan niin bugne malzeme edilmitir? Onu bir trl zm deilim.
    Byle bir dengesizlik nnde geree varmak iin Alevi ya da Snni olmann hi mi hi nemi yoktur.

    Hatta buna ramen unu nemle ve yrekle sylemek istiyorum:
    Eer Ali’yi sevmenin, Ali otoritesine bal olmann, ksaca; Alev olmann ycesinde bir yerler olsa, adnn iinde yedi dinli mnafklk bile olsa, ben Alevilikten istifa eder, derhal o olurum.
    Elhamdlillah Aleviyim, Kzlbam ve de laikim, ilericiyim, adam.

    Bu duygular ve bu misyon iinde btn dnya halklarn selamlyor, btn Alevileri kucaklyor, Snni yiit yrekler niyazlar gnderiyorum...

    Murtaza’ya mptelaym tarifi mmkn deil
    ltica ettim dnyaya ibreti sevda iin
    Cahilin hm nnde mutedilim mutedil
    Kfre mi der Mecnunlar Hazreti Leyla iin?

    Erbab- hilf ile lfeti ikrr olmaz
    Ta ezelden muhakkak ki kmilden zarar olmaz
    Sad hazaran Ali grdm, Cenab Haydar olmaz
    Baka yaran yolda var m Cenab Mevl iin?

    Hey Cihad farz edenler, akna bak akna
    Musa Tur-u Hak’ta iken, Msr dt takna
    Aatan kan akar myd, syleyin Hak akna
    Kimde vardr bir damla ya, ah Kerbela iin?

    Reva mdr be vakitte vasl olaym ah’a
    mrmde ikrar verdim, gremem ki bir daha
    Huri ile Glman ile pazarm yok Allah’a
    mrmde yalan etmedim Cennet-i Al iin

    Bunca pervane misali em’e yandn Mahzun
    Hangi Pir’e ikrar verdin, kime kandn Mahzun?
    Sen ki bir evld- Zeynel Auan’dn Mahzun
    Amma bi-nesilsin imdi cahil chel iin...
    Mahzuni erif


    CUMHURYET ve GETRDKLER / MIZRAP DERGS

    29 Ekim 1923 te Cumhuriyetin ilanyla, byk nder Mustafa Kemal cumhurbakan seiliyor ve Trkiye devleti hukukta, kltrde ve ekonomide uygulad siyasetle dnyada ei grlmemi reform ve yeniliklere dnlmez imzalar atlyordu. O atlan imzalar ki, bugn memleketin bekasn salayan devrimlere de temel hazrlamaktayd. Anadolu topraklarnda, halifeler tarafndan biare klnm kocaman bir halk, kurtulu akyla en ar erait karsnda dahi bil fiil igal edilmi topraklarndan dman skp atmtr.
    Ne iin atmtr, bundan byle hibir manda kabul etmeyecek, zr, bamsz, kudretli bir devlet adna skp atmtr. 3 Mart 1924 te hilafete son verilip padiah cenderesi ortadan kaldrlm, buna bal olarak da, 2 Eyll 1925 te de tekke, zaviye ve trbeler kapatlmtr. Kyafet kanunlar tanzim edildi, uluslararas takvim, saat ve l birimleri ayn yl ierisinde resmi tasnif kazand. Takip eden yllarda da, Trk Medeni Kanunu, Harf devrimi, Kadnlara seme seilme hrriyeti, soyad kanunu, dil devrimi gibi bugn hayatmz ayakta tutan ok nemli Cumhuriyet umdeleri var edildi. Durum byleyken, kendi atalarnn dedelerinin mirasnda yaayan Byk Trkiye Cumhuriyetinin evlatlar, hala bu Uranyum agnda padiahlarn korkusuyla titreyen Seyhlislamlarn, kadlarn, dman yardaks yobaz softalarn kalntlaryla yaamak ve bu bamsz lkeyi gelecek tehlikelere hazrlamak istemektedirler. Trkiye Devletinin byk hamisi Mustafa Kemal, o efsanevi sylevinde: „Memleket bilfiil igal edilmi olabilir, iktidarda bulunanlar gaflet ve dalalet, hatta ihanet iinde bulunabilirler.“ demektedir. Herkese bilinmelidir ki, bu unutulmaz szler yalnz kurtulu yllarna ait deildir. Aslnda bugn iin ve bundan sonra gelecek btn yllar iin sylenmitir.

    Bir memleketin topraklarnda yabanc kltr at oynatyor, kendi kltryle alay ediliyorsa, hazinesi yabanc paralarla, daha dorusu grtlagna kadar bor paralarla ayakta kalmaya alyorsa, madenlerinde yabanc patronlar bayrak amsa, binlerce yllk gelenek ve grenekleri bat uygarl adna ayaklar altna alnm, folklor, trks, arks, rak, rok, sirtake gibi bat uyarlklarnn mark ve kokumu havasna ramak kalmsa, para deeri yabanc paralar karsnda durmadan erimekteyse, insan siyasetinin en yakr en mnasip en layik hakk olan Cumhuriyet yaamnn getirdikleri, ona muhalif olan fanatik, banaz, eriat, padiahc, hnkarc, mmeti illegal gizliliklerle tehdit altndaysa, eyhler, mritler, muskaclar, falclar, Ana hatunlar, Sih babalar ortal kasp kavuruyorsa, bu memleket daha nasl igal edilsin, stelik iktidarlar gaflet iindeyseler.

    Aslnda demokratik parlmenter ve zgrlk yasalar, bnyesinde yaatan bir devletin, dine yaslanan en ufak bir fslts dahi olmamal. Hatta din bir kurum deil, bir milli maneviyat imgesi olmaldr. Devlet dinliye dinsize ayn uzaklkta kalmaldr bence.Diyanet ileri bakan sayn Mehmet Ali Ylmaz bu konuda muhterem bir aklama yapt. nsanlarn kimlik belgelerinde, din ve mezhep ilenmemelidir. nsan tercihi dnya lkelerinin tmnde uyulmas gereken en st hak olmaldr. Dinlidir dinsizdir, Alevidir, Snnidir, Krttr, Trktr, slam ya da gayrimslim ne fark eder ki tanrnn kulu iin. rnein ben yalnz Mslman deilim. Misyonum ve geldiim kk kltrm nedeniyle, ben yeryz insanlarnn inand drt byk dinin drdne de sayglymdr. Baka bir deyimle, ben drt dinli Mahzuniyim. Bu zrlk bana aittir, beni skarsanz hi birinden de olmam, sorumlu olduum tek kaynak beni yaradandr.

    Hani bir sz vardr: „Herkes kendi kapsn sprse bir ehir bir saatte temizlenir.“ Demokrasiyle yaayan lkelerde, insan haklarna yeteri kadar nem verilirse, sulular msamaha grmese, mazlum ezilmese, uluslararas insan haklar mahkemesine lzum kalr m? Aslnda muhterem bir insan su ilemez. slendikten sonra da bu suun bayargc bata suu ileyen olmaldr. Kendi kendisini en azndan vicdanen yarglamaldr. nk zaman zaman hakimler de su iler. Trkiye yazarlarnn Abant toplantlarndaki nihai bildiride „Dinler demokrasi nnde engel deildir“ ibaresi yer ald.

    Bu ne derece dorudur? Bilmiyorum. Bir imam bir vaaznda, camide cumhuriyeti vsn de grn. Bir imam hatip rencisi ramazanda oru yesinde akibetini grn. Bir memur cuma namazna gitmiyorum iim var desin de grn. En azndan bir insan ben dinlere deil Allah’a ve insanlara inanyorum desin de grn. Burada hepsine engel olan bir ey var. ste buna aklk getirmek istedi sanyorum Diyanet bakan. Aslnda bunlara mani olan slam dini deildir, yllardr srp gelen karanlk ve geri geleneklerimizdir. Bu gelenekler, yalnz demokrasiye deil, kendi zelliini yaratan btn bir sisteme ters, herkes iin engeldir. Anadolu kltr zaten yoz bir kltr deildir ki gelenekleri de yoz olsun. Bu engeller zinciri iinde bulunan btn radikal gelenekler, Suudi gelenekler, Acemi geleneklerdir.

    Anadolu Bektai Kltr ad geen demokrasi muhalifleriyle taban tabana akr. nk bu kltrde kadn erkek haklar milimi milimine ayndr, hatta kadn ok kutsaldr.(dourganl nedeniyle) nsan unsuru, Hakkn z parasdr, onun hukukunu istismar eden her zat dkn edilir. Paylam, sevgi, imece, yardmlama, muhabbet bu inanta uyulmas gereken insani farzlar iindedir. Bu kltrde kayp bilimcilii, mneccimlik, ilim dmanl, ikilik , blclk, adam kayrcl, kusur ayplama, iftira, irtikap kesin olarak yasaktr. Zaten demokrat bir sfata da bu tanm yakr. Btn dinlerde insan haklar ba haktr, en byk haktr. Din adna crm ileyenler, dine kfredenlerdir. Kafas bilim, gnl muhabbet , yrei drstlk, vidan merhamet dolu bir dinsiz, benim indimde yalanc, sahtekar, zalim ve merhametsiz bir dinliden ok stndr. Benim anladm demokrasi benim anladm cumhuriyet en azndan byle dnmeyi sundu bana.
    Ben bir Cumhuriyet ozanym. mrm vefa ettike bu anlaym lnceye kadar koruyacam sanmaktaym. nsan kble edinmi, gnl kabe olmu, lkesini ve baka lke insanlarn seven, btn halklara saygyla bakanlara saygm olsun.
    Mahzuni erif


    KIZIL TES

    Ben bu saz elime alp ta, inlemesine, tnlamasna dncelerimi katm neredeyse elli yl bulmaktadr. Ve bu sazmn yznden az m dayaklar yedim, az m kfrler iittim, en azndan azmda dilerim vadesi ermeden teker teker drld. Aslna bakarsan sazmn deil, sazma kattm dncelerden dolay bunca zahmetleri, kfrleri, hakaretleri, hapislikleri ektim.
    Sanyorum bunlarn tm, bulunduum lkede yerine oturmam bir szde demokrasi ve her bozulduunda, kendisinden daha bozuk olan ynetimler getiren rejimler zinciri olmutur. Trkiye ‘de ve ada lkelerde bir (bozuk sava ablonu) srer gider. Elbette ki, yaamn asl savatr, mcadeledir. insanlar, geimi iin, erk ve iktidarlar iin, siyasi, ekonomik ve kltrel alanlarda birok meru ve legal cephenin ordusudurlar. Bu grmn br yznde, meru yaamla yer deistirmek isteyen illegal, radikal, zaman zamanda anarsist, tutucu, blc, gerici, blmler bloklar halinde meru sistemlere cephe oluturmaktadrlar. Bu bloklarn iinde, kimi sivri dilliler bulunur. yle bir koltua kayklarak;

    “Yahu u lkede kirli savaa son verilmelidir. “

    “Yahu aznlk haklarna, insan haklarna, demokrasiye nem verilmelidir. “

    “Batnn kapitalist dayatmac MF gibi bir kuruluun diktesine gelinmemelidir gibi. “
    Dostlarm aslna baklrsa, birinci grnte bunlarn hepsi doru ancak ufaktan bir sormak gerekir.

    1-Savan hibirisi temiz deildir.

    2-Halkn azl okluu i iedir. Bireyin halklaryla uluslarn haklar zdetir bence.

    3-Kendi yasama merkezinin kararlarnda, iisinin kylsnn, memurunun sanatkar ve st brokrasnn haklarn veremeden, kudreti dnda para reten, sonsuz devalasyonlara msaade eden, sktka emein emekinin srtna binene bir icraatn kararlar bugn ezerine yrnen MF kararlarnda az lekeli midir? Hani bir halk deyimi vardr. (Farz snneti bastrr.) Dier bir halk deyimi vardr ki (Senin gibi dost varken dmana lzum yoktur.)

    1950 ‘lerden sonra yle ynetimlere maruz kald ki bu lke, Anadolu ilesinin genel arlnda, baka bir mihrak aramaya baka bir fesat uydurmaya hi hacet yoktur. Toplum dzeyinde eitilip sonradan halkn bana bela olan, bunca eli kanl, bakl mafya tetikileri, bankalar, hazineyi, halkn btn birikimini smrp sven ne kadar namusuz takm varsa bunlarn hibiri, yabanc kkenli deildir.

    Emmisi, days parlmentomuzda reklenen, nice mahkumlarn medyaya verilen ifadelerinden grmekteyiz. Yzlerce idamlklar iinde hangi babaya dokunulmutur? Bir gecede bunca genci hyar gibi dorayan insafszlar, bugn kelepe dahi grmeden dolayorlarsa, bunca sene gemesine ramen bir Mumcu, bir Eme, bir ok ve onlara benzer bunca fikir ve bilim ehitlerinin katilleri hakknda hibir delile ulalmadysa, bunlar yukarda sylediim farz gereidir. Baklava alan ocuklar, horoz karan kyl, kpek bouturan seyirci kk kk snnetlerdir. Hatta MF bile devede kl kalr Trkiye ‘de dnen dolaplarn yannda. Deveye sormular: Neden boynun eri? diye. Deve cevap vermi: ‘’Nerem dorudur ki....?

    Gnlerdir Trk ceza yasasnn 312. maddesi zerinde yzlerce gr tartlmaktadr. Nedir bu yasann asl? Trk Ceza Yasas 312. Maddesi “Halk snf, rk, din, mezhep ve blge fark gzeterek ki ve dmanla aka tahrik eden kimse bir yldan yla kadar hapis ve bin liradan balayan ar para cezasyla mahkum edilir.) demektedir.

    Bende yetmili yllarda ayn cezaya arptrlp epeyce yattm damlarda. in en garip taraf, ben snf olarak dndm snf insanlarn ii snfn vdm, baka snflardan hi bahsetmedim. Dinle, mezheple al veriimiz zaten yoktur, bunlardan ben anlamam hem de pek ilgi alanmn iinde deildir dorusu. Buna ramen byle bir eyler belki de dne bilmi olacamdan dolay, devlet baba kulamdan tutuu gibi, att mahpushaneye. Can sa olsun atsn atsnda, asl kafas koparlacak insanlarla nasl kadeh tokuturuldu, bunlara, iftlikler, bankalar, nasl peke ekildi, bunlara nasl korumalar verildi ve nasl ruhsatl silahlar, yeil pasaportlar temin edildi aklm ermi deildir. Ama... Suya sabuna dokunan bir trk syledin. “Gel bakalm buraya” “ Hrszlk erefsizliktir.” “Gel bakalm buraya” “Krte arkm okundu. “Gel bakalm buraya”

    Amma, gnde be vakit yz binlerce noktadan yz binlerce Trk imamyla Arapa arm yaptn. “Dillerine salk babana rahmet.” ngilizce selam verip, Franszca bankam soydun? “Afiyet eker olsun” stanbul’un gbeinde Trkiye’nin parasn yrtp, kamuoyuna tekne gibi kn aarak, bu millete ana avrat kfrederek yeil kye ngilizce arklar eliinde mi gidiyorsun. “Hadi gle gle yolun ak olsun.” Bunlara imdiye kadar nasl bir meyyide tasavvur edildi, bilemem ama, gelecei grmek ancak byklerimize mahsustur. Benim halkmn kudret dmesi yoktur. nk bu saydm eyler gece dahi zor grlebilen eyler yani bizim lkede gerekler Kzl tesi bir meskende yaarlar.
    Mahzuni erif


    KRTLER AZINLIK DELLER

    Bat tarih bilimcilerinin kabul ettii ekliyle, Krt kavmi en az batllar kadar eski dier halklar kadar tanr ve insan hukuku nnde insan olarak eit ve hakldrlar, niin mi?

    Hz. Musa peygamberin Tevrat’ta; Tekvin 26 ayette; Ve Allah dedi suretimize benzer bir insan yapalm. denizin balklarna gklerin kularna ve btn yer yzne ve yerde btn her eye hakim olsun. ve Allah insan kendi benzerinde yaratt.
    Kuran- Kerim, Bakara Suresi 41. Ayette; (Ayni zamanda Tevrat’ onaylayc) edici olarak indirilen Kuran’a inann ona inanmayanlarn ilki siz olmayn. Benim ayetlerimi deersiz eyler karlnda deimeyin ve benim azabmdan korkun.
    imdi bu air kafamla, baty slam’a davet ettiimi dnecekler kacaklardr. Avrupa ve Amerika ounluu itibariyle Mslman degildirler. Onlarda, Tanrnn bir baka byk kitab olan Hz. Isa nebiye inandklar iin Hz. Musa ile Muhammet arasnda tanr kullar olarak tanrnn dier kitaplar olan Tevrat ve Zebur’a da sayg duyacaklarn umduumdan yazdm.

    imdi sormak istiyorum: Gerek Tevrat ‘a, Zebur ‘da, Incil’de ve Kuran’da diyor mu ki ve suretimize benzer bir alman yaratalm, bir Trk bir Krt, bir Amerikal, bir ngiliz yaratalm.

    Kutsal kitaplarn tm gsteriyor ki (ve Allah insan yaratt. )Krd yada baka bir insan ayr yaratmad. nsanlar reten, douran, oaltan ademi yaratt.
    Kutsal kitaplarn dnda, bir de tarih bilimine evet diyorsak, ki diyoruz. Yeryzne yaylan insanolunun pnar topraklar, adem ki Mezopotamya ‘da, daha dorusu yeryzn yneten tanr kurallarnn ifade bulduu nc insanlarn kt peygamberler topraklar demek istiyorum. sa’dan drt bin yl nce insanlk var olduuna gre, hepimizin bildii Frat’n gneyinde yaayan en ulu kavimlerin banda Smerler geliyor. Bu Smerlerle i ie yaayan, Samiler, Guthiler (Kurt’i)var olduuna gre, batnn buna yok demesi olas deildir.

    Demek ki alt bin yil nce var olan halk imdi de vardr. Ve bu alt bin yl boyunca Avrupa’nn ve Amerikann Krt halkyla i ie yaad, bir sava, bir bar, bayram blt duyulmu yada bilinmi bir olay deildir.
    imdi nereden kt Avrupa’nn Krt haklarnn savunuculuuna amaktaym. Bin yl nce yaptklar hal seferlerinde, Mslman yada Yahudi btn inan gruplar hedef almtr. nsan haklarnn bugn avukat kesilen Avrupa yada Amerika ya sylemek isterim ki, o gnlerde yaayan madur halklar bugnk halklarn atalar deil miydi? Milenyum agnda, bir aznln tanm bence:

    1-Hudutlarn bir kurtulu savayla izen lkelerin iinde kalan, igalci halklarn, insanlarn kabile eklindeki vatandalardr. Biz bunlara misafirler demekteyiz.

    2-Dili, dini, uyruu, ok ayr olup, ok uzak lkelerden g eden magdur topluluklar ise

    3-Yaad topraklarda, o topraklarn devletine ihanet edip, tekrar affedilen isyanc gruplar ise
    Trkiye Cumhuriyetin de Krtler aznlk deildir, bu cumhuriyetin orta deillerdir, sahibidirler. Sahibidirler diyorum nk, ortaklklar bir blmde taraf olan en az iki kiidir.

    Krtler ve Trkler Trkiye Cumhuriyeti topraklarn, binlerce sene nce tanrlar ve yzlerce sene bu topraklarda beraberce yaadlar ve topraklarda 19. yy balarnda tehlikeye dt zamanda birlikte kurtarp bamsz Trkiye Cumhuriyetini birlikte ilan ettiler. Bu iki tarihi ve kutsal halk birbirinden ayrmak iin bat ittifak imdi bahane edilmektedir bence.

    nsan haklarn korumak batnn anna m dm? Batnn yapt zulm, adaletsizlik, hakszlk, yeryz kara paralarn terazilerine konsa, hangi tarihte affedilir, bilemem. Hiristiyan alemine kan kusturan, milyarlarca Yahudi ‘yi yakp ykan firnlarda eriten, daha nce engizisyonlarla, koca bir ktay kle eviren, cennetler satp alan salar armhlara gerip Portekiz ‘den Hindistan’a koloniler hazrlayan, koca Arabistan ‘ ve Mslman alemini ngiliz mandas altnda, Fransz ve talyan zulm cenderesinde inim inim inleten bat deil mi?
    Koca bir tarihe sahip olan Filistin ve Ortadou halklarn zar zar asrlardr alatan. . . .

    Anadolu’yu kurbanlk bir koyun olarak grerek birinci dnya savanda, btn mttefikleriyle birleip, bir imparatorluu daha duman eden. . . Bu topraklarda yaayan btn etnik varlklar kle eviren, kentleri, kyleri yakp ykan bat deil mi?

    imdi hangi hakla ve ne yzle bu topraklarn dier bir paras ve sahibi olan Krt insann korumaya kalkyor. Yani biz Avrupa’yla ne zaman birlik olduk ki imdi de bu birlie talim etmek iin kendi i yapmz bu otoriteye emanet edelim?

    Bu topluluk hacllk inancn brakm deildir. Medeniyet ve aclk adna bu kez oynad oyun daha akllcadr. Milletleri, nce kltrleriyle kartrmak, sonradan kendisine krdrarak, muaffaket peini kovalamak istiyordur. Ayrca, Krtler aznlktr demenin baka ifadesi, burada Trklerin varln inkar etmenin dier bir addr. nk o hesaba gre Trkiye de yaayan, Krtler, Araplar, erkezler, Abazalar, Aleviler, Tatarlar, Grcler, Lazlar, iiler, Azeriler, Acemler ve yzyllardr bu topraklar memleket etmi gayri Mslim hesabn iinde karld zaman Yerli Trkler bir srail kadar kalmaz.
    Bat bizden ne istiyor diye sorarken, Sevgili Krt kardelerimizde, bu dnek bat bakna inanmalarn salkla karladm syleyemem.

    Bir daha sylemek istiyorum ki, Trkiye Cumhuriyeti, Allah’n byk bir felaketi sz konusu olup sular altnda kalmadka, (Nuh Tufani gibi Trk ve Krt yapkl bozulmayacaktr. Ben buna yrekten inanyorum.
    * * *
    Onlar Medler iken haberi yoktu
    Avrupa Krtleri yeni mi sevdi?
    Hal seferinde kkn yakt
    Avrupa Krtleri yeni mi sevdi?

    sa’y armha gerdiren onlar
    Roma haneriyle vurduran onlar
    Filistin’i bin yl durduran onlar
    Avrupa Krtleri yeni mi sevdi?

    Milyonlarca Yahudi’yi yaktlar
    Portekiz’den Hindistan’a baktlar
    Spartakslere ivi aktlar
    Avrupa Krtleri ne zaman sevdi?

    ki avu srail ‘in akna
    Bir douyu evirdiler akna
    Dnyada bir lke inanmaz buna
    Avrupa Krtleri ne zaman sevdi?

    Kerkk’te petrol var Iran ‘da cevher
    Elbette batl douluyu sever
    Arasa da bulamaz Trk gibi nefer
    Avrupa Krtleri ne zaman sevdi?

    Batnn sava bar hile
    Ne kadar anlatsam da smaz ki dile
    Alt bin yl karde Krtler Trk ile
    Avrupa Krtleri ne zaman sevdi?

    Hi kimse bu kadar olmaz serseri
    Bir dodular adem babadan beri
    Krt Trkn gvdesi, Trk Krdn feri
    Avrupa Krtleri ne zaman sevdi?

    Yobaz aydnlar haclar bir
    Yaralar ayn sanclar bir
    Kardelii zdr baclar bir
    Avrupa Krtleri ne zaman sevdi?

    Bir Krdn Samsunda ksa avaz
    Adanal duyar yapar niyazi
    Utanmazlar bize brakn bizi
    Avrupal Krd ne zaman sevdi?

    Kkm Horasandan rahmetle yadm
    Atam Dersimlidir sabrlar ydm
    Afinin Berenek kynde dodum
    Avrupa Krtleri ne zaman sevdi?

    Anadolu topramdr ovamdr
    Erciyes rengimdir Ar svamdr
    Mahzuniyim Krtler Trkler mayamdr
    Avrupa Krtleri ne zaman sevdi?
    Mahzuni erif


    AF ve CEZA

    yle sanyorum ki, gerek kutsal kitaplarda, gerekse mitolojide malzeme olarak yansyan insan, dnyaya ilk ayak bastnda bir dolu yasaklara da ayak basm saylmaktadr. Onun yasa ilk doduu yer tanmndaki cennette de, ylanl, eytanl, tubal, budayl itiraflarla balar. Adem peygamber kendi vcudundan yer edindii sylenen ei Havva ile ilk cezay sz konusu mekanda almtr tabi ki semavi inanlarna gre.
    Bu demek oluyor ki ayn zamanlarda grnmezlerde bir eemenlii de ilk defa kabullenmi ve bu eemenlik buyruunda yaamay da renmi oluyor. Ademin zinciri olan btn insanlk bugne kadar reni klfetiyle yedi milyarlk bir sayya da uzanm bulunmaktadr. Bulunmaktadr ama, bu kez de bu kadar byk nfusun sahipleri, kendi aralarnda kurduklar , fiziki eemenliklerle, farkl farkl kitalarda ,farkl farkl adetlerin hesab iindedirler.

    nsan yaamnda su unsuru, beraber yargy dourmakta ve bunlar birleip, insan bamszln sekteye uratan cezay oluturmaktadr. Anlaldna gre cennetle balayan geleneksel ve semavi yarg bugn yerini aikar bir halk dzenine brakm olup , yzlerce peygamber , milyonlarca kitaplardan sonra ulat nemli merhalenin tepesinde demokrasi denen bir kavram bulunmutur.

    Bu kavram, insan yaamn konu alan, koruyan yaatan ve uyuland zaman tadna doyulmayan en acl kavramdr. Bana gre demokrasi kendi ilkelerinde insan gereine ne kadar elverilidir zrlk vaad etse de, grnen odur ki kendini korumakta da son derece kararl ve acmaszdr.

    Demokrasiler, mspet ya da menfi her trl dnceyi zr klmaktadr. Ancak menfi dnceler fiile dntnde , ad geen sistem yani demokrasi btn kurallarn altrr. Bu kurallarn iinde hukuk vardr, nizam, l, bilim vardr, g, zor vardr, tavsiye, uyar, efkat vardr. Demokrasilerde kii zrlkleri devlet kadar nemlidir, zira devlet kiilerin ounluundan meydana gelen bir gerek olduuna gre, ayn devlet kendisine demokratik hukuk devleti demekteyse, kendisinin haklar kadar devleti var eden her faktrn haklarnn kendisiyle eit olduunu saptamaldr. Hibir kimse kendi eemenlik hakknn, baka haklardan stn olduu kansnda olmamal bence. nsann yaama hakkn elinden almak kadar daha feci bir ey dnemiyorum. Bu ilevi insan kendi kendisine de yapsa olaan karlamyorum ve tasvip etmiyorum. ntiharlar gasplarn, ktlklerin ve korkaklklarn dik alasdr.

    Adaletsizlie direnen insann ilk art kendisinin hakl olmas noktasndadr. Haksz bir insan btn savanda , bataklk stnde kprdayan bir ar varla benzer, kprdadka batar.
    Demokratik yaplanmay teokratik yaplanmadan ayran, insan haklar konusunda meydana gelen aksaklklar, tek tarafl bir irade beyanyla deil, hukuk normuna bal kalarak bu aksaklklar giderme yntemi seilir. Eer bir ulus kendi hukuku iinde kalmadan, yasalarn hukuka uygun olarak yapmyorsa o sistemin ad demokrasi deildir.

    Bugnlerde ahit olduumuz manzaralar yukardaki hikayenin bir paras olduu iin deinmek zorunda kaldm. Etik deerlerini yaam kadar nemli tutan her delikanl, isledii suu delikanlca ekmeli ve devletten mrvvet dilememelidir. Yapt eylemi kendi mantk erevesinde hakl buluyorsa bir kii neden bunun affn bir baka kiiden dilesin?
    Bu kelime sadece siyasi dncesinde nizam eletiren ve bu uurda damlara giren fikirdalarm iin geerlidir. Ancak bir hrsz, bir rz dman , bir hortumcu, bir halk dman ,bir toplum haini yalanc, dolanc,sahtekar kadar iaret ettiim ahlaki izgiden varestedir. Onlara benim hibir agrm yoktur. Bunca mazlumu yakan, ykan, vuran insanlarn af gerekesi, eer onlar topluma tekrar kazandracak bir ynetimin varolduu dnlyorsa ben bu yntemi kabullenmek istemiyorum. Bunca yazar ,izer ve dnr insanlar, mazlum sanat topluluklarn katleden bir zihniyetin varolmas dahi bir devlette ok ayp bir kamburdur. Dalarda , kentlerde, bunca insanlarmz birbirine krdran, binlerce oca sndren memleketi kan glne sokan sebep ne ola ki, bugn bu sebep aranmyor da, iktidarda nasl kalnabileceinin hesab yaplyor.

    Gnl isterdi ki tek insanmz mapus ta kalmasn, ama gnl baka bir eyi daha ister ki , devletin, milletin bankalar soyulmasn, halk dvlmesin sokaklarda, coplar altnda can vermesin. Suu ileyenlerden daha ziyade grenler ceza ekmesin. ki ba rezil bir denektir ki yazk devlet bu iin altndan kmaz oldu, yazk yalnz devlet mi? Elbette ki hayr. Devleti var eden halka yazktr. Vatanda dt hatann drtsnden kurtulamadan zerine benzin dkp yanarak kendisini gvenlik glerinin iine atmaya alyor. Ve biz korkun durumda bulunan bu insan tekrar birde vurarak zararsz hale getirmeye alyoruz. Bu adamn zarar verecek bir durumu mu kalm? Cayr cayr yanan bir insan P.K.K 'l da olsa, Ermeni de olsa, dnyann en namusuz katili de olsa, Dev-yolcu da, Dev-solcu da olsa her kim olursa olsun, yanarak koan bir insana ben mslmanm, ben insanm diyen her insann brakn kurun skmay sevinerek bakmas dahi insanlk ls iinde deildir.

    Ben ierde bulunan hibir rtn mensubu olmadm gibi, onlarla aliverite dahi bulunmayan bir sanatym. Hatta ou sol rtlerden, revizyonistiliim , faistiliim , ibirlikiligim gibi sfatlarla nitelendirmektedirler. Ama btn insanlara insan olmasndan dolay deer verdiimden dolay bu tr olaylarn yaanmasna karym.

    Demem odur ki bir af yasas karlrken ne gtrlp ne getirecei her halde iyi hesap edilmitir. Aslnda buna byklerin akl erer ama yine de yazmak iimden geldi.
    Bana yle geliyor ki biz ka yaparken gz karmay normal grmekteyiz, yani belki de affettiimiz insanlar yeni bir cezann tadn grmesine hazrlamaktayz. Bir daha altn izerek sylemek isterim ki , iyi bir insan yapt suun cezasn gururla eker, en azndan zulmn reva grd kii masumsa bedel ekmekle huzur bulur, deilse hrsn alm olduundan gurur bulur. Ne var ki ben modern bir lkede yayorum diyen insanlar , haklarnn hakimleri kendileri olmamaldrlar. Bu kii oban da reisi cumhur da olsa adalete bavurmal, hakkn bamsz yarg odaklarnda aramaldr. Eer bu hakszlk yargdan geliyorsa ondan daha byk bir yarya yine ayn hukuk inanc iinde bavurmaldr derim.
    Mahzuni erif


    IMZA"NE MUTLU NSANIM DYENE"
    AIK MAHZUN ERF
    Konu azizdas tarafndan (18.Temmuz.2010 Saat 09:18 ) deitirilmitir.

  2. #2
    Trk Seven meteyyildiz - ait Kullanc Resmi (Avatar)
    yelik Tarihi
    04 Ocak 2017
    Mesajlar
    27
    Konular
    0

    Standart

    Teekkr ederim

Konu Bilgileri

Bu Konuya Gzatan Kullanclar

u Anda 1 Kullanc Bu Konuyu Grntlyor. (0 Kaytl Ve 1 Misafir)

Benzer Konular

  1. Asik Mahsuni Serif Serisi ( 47 Albm CD )Linkler Yenilendi (09.03.2016)
    Konu Sahibi GURBETi Forum .:: Seri Albmler ::.
    Cevap: 168
    Son Mesaj : 28.Eyll.2018, 21:49
  2. Ak Mahsuni erif Tm 45 likleri
    Konu Sahibi kizilmawi Forum .:: Paylalacak Albmler ::.
    Cevap: 12
    Son Mesaj : 16.Ocak.2018, 22:08
  3. Asik Mahsuni Serif (27 Albm - Kaset),,Linkler Yenilendi
    Konu Sahibi GURBETi Forum .:: Seri Albmler ::.
    Cevap: 136
    Son Mesaj : 10.Aralk.2017, 22:36
  4. Halk Kltr Arivi’ne Kaytl Halk Ozanlar Listesi
    Konu Sahibi Ferhat Forum .:: Genel ::.
    Cevap: 9
    Son Mesaj : 25.Kasm.2017, 02:30
  5. Ak Mahsuni erif 45 Likleri
    Konu Sahibi kizilmawi Forum .:: Tek Trkler ve 45'lik ler ::.
    Cevap: 132
    Son Mesaj : 03.Mays.2017, 23:06